KIRKKONUMMI
KIRKKONUMMI
OP Länsi-Uusimaan osavuosikatsaus kertoo, että taloudellinen toimeliaisuus on kasvussa. Osuuspankin luottokanta kasvoi 5,1 % ja talletukset 13 % verrattuna viime vuoteen. Kokonaisuudessaan asiakasvarat, sisältäen talletusten lisäksi rahastosijoitukset, sijoitussidonnaiset vakuutussäästöt ja tuotto-osuudet kasvoivat 13 % ylittäen kokonaisuudessaan miljardin euron rajapyykin.
Pankin toimitusjohtaja Jarmo Viitasen mukaan OP Länsi-Uusimaan alkuvuotta kuvaa onnistuminen vahvan kasvun ylläpitämisessä.
– Uusia luottoja nostettiin viime vuoden tapaan 110 miljoonaa euroa. Alkuvuoden aikana suurimpana kasvun ajurina on ollut asiakasvarojen määrä.
OP Länsi-Uusimaa sai alkuvuoden aikana 1 411 uutta asiakasta ja omistaja-asiakkaiden määrä nousi 479 kappaleella. Omistaja-asiakkaita meillä on jo yli 27 tuhatta, jatkaa Viitanen, ja lisää, että asiakkaille maksettiin lähes 9 % viime vuotta enemmän OP-Bonuksia, yhteensä 1,8 miljoonaa. Pankin ydinvakavaraisuus vahvistui 38,1 %:iin vuoden vaihteen 35,8 %:sta ja omat varat nousivat kesäkuun lopussa 99 miljoonaan euroon.
– Vahvan vakavaraisuutemme turvin voimme säilyttää vahvan kasvun ja samalla kehittää yhdessä OP Ryhmän kanssa asiakkaillemme hyviä palveluita, toteaa Viitanen.
Yrityspankin pankinjohtaja Samu Rouhe kertoo, että asiakastyytyväisyyttä mittaava net promotion score NPS nousi alkuvuonna tasolle 65.
– Seuraamme jatkuvasti asiakaspalautteita ja pyrimme kehittämään toimintaamme niiden pohjalta, jotta asiakkaamme olisivat yhä tyytyväisempiä palveluumme, jatkaa Rouhe.
– Digitaalisten palveluiden käyttö yleistyy nopeasti ja OP Mobiilin, Pivon ja verkkopankki OP.fi:n käyttö jatkoi alkuvuonna kasvuaan.
– Yhä useammat asiakkaamme haluavat käydä neuvottelun verkkoneuvottelun avulla kasvokkain konttorissa käynnin sijaan. Olemme saaneet asiakkailtamme hyvää palautetta erityisesti verkkoneuvotteluiden vaivattomuudesta.
– Olen iloinen siitä, että asiakkaamme ovat alkuvuonna saaneet ennätysmäärän uusia, helpottavia ja nopeuttavia palveluita pankki-, vahinkovakuutus- ja varainhoidon asiointiin, kertoo Rouhe.
Suomen taloudesta saadaan edelleen positiivisia viestejä ja kuluttajien luottamus omaan talouteen on kasvanut, kertovat Rouhe ja Viitanen. Talouden elpyessä ja EKP:n vähentäessä joukkovelkakirjalainojen ostoja markkinoilta, on myös korkojen nousua odotettavissa. Alkuvuoden aikana asiakkaat ovatkin aktiivisesti suojanneet rahoitustaan tulevan korkojen nousun varalta erilaisilla korkosuojaustuotteilla. Korkojen nousuodotukset ovat luoneet myös epävarmuutta sijoitusmarkkinoilla, mikä näkyy kasvaneina talletusvaroina.
OP Ryhmän yli 400 miljoonaan euroon nouseva kehitysohjelma etenee suunnitellusti. Kehittämisen painopiste on nykyliiketoiminnoissa - pankkitoiminnan, varallisuudenhoidon ja vahinkovakuutuksen osuus on yli 90% investoinneista.
Mittavilla perusjärjestelmäuudistuksilla parannetaan perusliiketoiminnan kilpailukykyä sekä mahdollistetaan uusien digipalveluiden kehittäminen.
Henkilö- ja yritysasiakkaiden verkkopalvelut (op.fi) uudistettiin. Lisäksi käyttöön otettiin uusia toiminnallisuuksia kuten Siirto-maksu sekä Pivon uudet mobiilimaksamisen tavat. Ensimmäiset askeleet täysin digitaalisten liiketoimintojen rakentamisessa otettiin OP Nano Vakuutuksen myötä.
Uusia tuotteita, palveluita ja toiminnallisuuksia on tuotu markkinoille ennätysmäärä. Erityisesti uusi liikennevakuutus sekä korkojen nousulta suojautumisen tuotteet ovat saaneet erinomaisen vastaanoton. Uusista korkosuojaustuotteista Rouhe mainitsee mm. asunto-osakeyhtiölle suunnitellut uudet korkosuojaustuotteet.
JUSSI SALO
Uusia OP-Bonuksia maksettiin alkuvuonna 1,8 milj. euroa (1,7).
Omistaja-asiakkaiden määrä kasvoi 479 omistajalla yhteensä 27 104 omistajaan.
Uusia asiakkaita tuli alkuvuonna 1 411 kappaletta.
Asiakastyytyväisyyttä mittaava NPS nousi tasolle 65.
Vertailukelpoinen liikevoitto oli tammi-kesäkuussa 5,5 milj. euroa (4,6) eli 20 %:a viime vuotta suurempi.
Ydinvakavaraisuus vahvistui ja oli kesäkuun lopussa 38,1 %.
Länsi-Uudenmaan OP-Kiinteistökeskus Oy:n liikevaihto kasvoi tammi-kesäkuussa 18,6 %.
LÄNSI-UUDENMAAN Osuuspankin vahvasta kasvusta kertoivat Kirkkonummella yrityspankin pankinjohtaja Samu Rouhe sekä Länsi-Uudenmaan Osuuspankin toimitusjohtaja Jarmo Viitanen. Talouden elpymisestä kertoo mm. piristynyt asuntokauppa, sillä asuntoja ja tontteja myytiin 7 % enemmän kuin viime vuonna.
Jussi Salo
SIUNTIO
KIRKKONUMMI
INKOO
KIRKKONUMMI
Puh: 09 221 9200
toimitus@kirkkonummensanomat.fi
Munkinkuja 4, 02400 Kirkkonummi
KIRKKONUMMI
KIRKKONUMMI
OP Länsi-Uusimaan osavuosikatsaus kertoo, että taloudellinen toimeliaisuus on kasvussa. Osuuspankin luottokanta kasvoi 5,1 % ja talletukset 13 % verrattuna viime vuoteen. Kokonaisuudessaan asiakasvarat, sisältäen talletusten lisäksi rahastosijoitukset, sijoitussidonnaiset vakuutussäästöt ja tuotto-osuudet kasvoivat 13 % ylittäen kokonaisuudessaan miljardin euron rajapyykin.
Pankin toimitusjohtaja Jarmo Viitasen mukaan OP Länsi-Uusimaan alkuvuotta kuvaa onnistuminen vahvan kasvun ylläpitämisessä.
– Uusia luottoja nostettiin viime vuoden tapaan 110 miljoonaa euroa. Alkuvuoden aikana suurimpana kasvun ajurina on ollut asiakasvarojen määrä.
OP Länsi-Uusimaa sai alkuvuoden aikana 1 411 uutta asiakasta ja omistaja-asiakkaiden määrä nousi 479 kappaleella. Omistaja-asiakkaita meillä on jo yli 27 tuhatta, jatkaa Viitanen, ja lisää, että asiakkaille maksettiin lähes 9 % viime vuotta enemmän OP-Bonuksia, yhteensä 1,8 miljoonaa. Pankin ydinvakavaraisuus vahvistui 38,1 %:iin vuoden vaihteen 35,8 %:sta ja omat varat nousivat kesäkuun lopussa 99 miljoonaan euroon.
– Vahvan vakavaraisuutemme turvin voimme säilyttää vahvan kasvun ja samalla kehittää yhdessä OP Ryhmän kanssa asiakkaillemme hyviä palveluita, toteaa Viitanen.
Yrityspankin pankinjohtaja Samu Rouhe kertoo, että asiakastyytyväisyyttä mittaava net promotion score NPS nousi alkuvuonna tasolle 65.
– Seuraamme jatkuvasti asiakaspalautteita ja pyrimme kehittämään toimintaamme niiden pohjalta, jotta asiakkaamme olisivat yhä tyytyväisempiä palveluumme, jatkaa Rouhe.
– Digitaalisten palveluiden käyttö yleistyy nopeasti ja OP Mobiilin, Pivon ja verkkopankki OP.fi:n käyttö jatkoi alkuvuonna kasvuaan.
– Yhä useammat asiakkaamme haluavat käydä neuvottelun verkkoneuvottelun avulla kasvokkain konttorissa käynnin sijaan. Olemme saaneet asiakkailtamme hyvää palautetta erityisesti verkkoneuvotteluiden vaivattomuudesta.
– Olen iloinen siitä, että asiakkaamme ovat alkuvuonna saaneet ennätysmäärän uusia, helpottavia ja nopeuttavia palveluita pankki-, vahinkovakuutus- ja varainhoidon asiointiin, kertoo Rouhe.
Suomen taloudesta saadaan edelleen positiivisia viestejä ja kuluttajien luottamus omaan talouteen on kasvanut, kertovat Rouhe ja Viitanen. Talouden elpyessä ja EKP:n vähentäessä joukkovelkakirjalainojen ostoja markkinoilta, on myös korkojen nousua odotettavissa. Alkuvuoden aikana asiakkaat ovatkin aktiivisesti suojanneet rahoitustaan tulevan korkojen nousun varalta erilaisilla korkosuojaustuotteilla. Korkojen nousuodotukset ovat luoneet myös epävarmuutta sijoitusmarkkinoilla, mikä näkyy kasvaneina talletusvaroina.
OP Ryhmän yli 400 miljoonaan euroon nouseva kehitysohjelma etenee suunnitellusti. Kehittämisen painopiste on nykyliiketoiminnoissa - pankkitoiminnan, varallisuudenhoidon ja vahinkovakuutuksen osuus on yli 90% investoinneista.
Mittavilla perusjärjestelmäuudistuksilla parannetaan perusliiketoiminnan kilpailukykyä sekä mahdollistetaan uusien digipalveluiden kehittäminen.
Henkilö- ja yritysasiakkaiden verkkopalvelut (op.fi) uudistettiin. Lisäksi käyttöön otettiin uusia toiminnallisuuksia kuten Siirto-maksu sekä Pivon uudet mobiilimaksamisen tavat. Ensimmäiset askeleet täysin digitaalisten liiketoimintojen rakentamisessa otettiin OP Nano Vakuutuksen myötä.
Uusia tuotteita, palveluita ja toiminnallisuuksia on tuotu markkinoille ennätysmäärä. Erityisesti uusi liikennevakuutus sekä korkojen nousulta suojautumisen tuotteet ovat saaneet erinomaisen vastaanoton. Uusista korkosuojaustuotteista Rouhe mainitsee mm. asunto-osakeyhtiölle suunnitellut uudet korkosuojaustuotteet.
JUSSI SALO
Uusia OP-Bonuksia maksettiin alkuvuonna 1,8 milj. euroa (1,7).
Omistaja-asiakkaiden määrä kasvoi 479 omistajalla yhteensä 27 104 omistajaan.
Uusia asiakkaita tuli alkuvuonna 1 411 kappaletta.
Asiakastyytyväisyyttä mittaava NPS nousi tasolle 65.
Vertailukelpoinen liikevoitto oli tammi-kesäkuussa 5,5 milj. euroa (4,6) eli 20 %:a viime vuotta suurempi.
Ydinvakavaraisuus vahvistui ja oli kesäkuun lopussa 38,1 %.
Länsi-Uudenmaan OP-Kiinteistökeskus Oy:n liikevaihto kasvoi tammi-kesäkuussa 18,6 %.
LÄNSI-UUDENMAAN Osuuspankin vahvasta kasvusta kertoivat Kirkkonummella yrityspankin pankinjohtaja Samu Rouhe sekä Länsi-Uudenmaan Osuuspankin toimitusjohtaja Jarmo Viitanen. Talouden elpymisestä kertoo mm. piristynyt asuntokauppa, sillä asuntoja ja tontteja myytiin 7 % enemmän kuin viime vuonna.
Jussi Salo
SIUNTIO
KIRKKONUMMI
INKOO
KIRKKONUMMI
Puh: 09 221 9200
toimitus@kirkkonummensanomat.fi
Munkinkuja 4, 02400 Kirkkonummi