KIRKKONUMMI
KIRKKONUMMI
Kirkkonummen Prisman piha kertyi ihmisiä sateesta huolimatta, kun europarlamentikko Miapetra Kumpula-Natri ja eduskuntavaaliehdokas Markus Myllyniemi vaihtoivat ajatuksia paikkakuntalaisten kanssa viikko sitten lauantaina. Myllyniemi avasi lauantaina myös kevään vaalikampanjansa.
Uudenmaan nuorimpiin eduskuntavaaliehdokkaisiin ja kunnanvaltuutettuihin lukeutuva Myllyniemi korosti tapahtumassa Kirkkonummen merkitystä yhtenä maakunnan eniten kasvupotentiaalia omaavista kunnista, joka kumpuaa hänen mukaansa erityisesti sen luontoarvoista ja loistavista liikenneyhteyksistä.
– Sekä pohjoisella että eteläisellä Kirkkonummella on erinomaiset kehittymismahdollisuudet, kun juna- ja bussiliikennettä kehitetään tulevaisuudessa entisestään, Myllyniemi muistuttaa.
Hän näkee erityisesti rantaradan ja 280-bussilinjan liikenteen kehittämisen oleellisina Kirkkonummen kunnan elinvoiman kannalta ja asetti niiden parantamisen keskeiseen rooliin omalla tavoitelistallaan.
Nuorena kansanedustajaehdokkaana Myllyniemi halusi myös painottaa sukupolvesta riippumatonta hyvinvointia.
– Nuorison syrjäytyminen on yhteiskunnassamme valtava ongelma, joka kustantaa valtiolle vuositasolla lähes 1,4 miljardia euroa. Samalla monilla eläkeläisillä ei ole riittävästi rahaa edes heille elintärkeisiin lääkkeisiin. Tämä ei ole hyväksyttävää hyvinvointivaltiossa, hän korostaa.
Europarlamentaarikko eli meppi Miapetra Kumpula-Natri puolestaan hakee jatkokautta toukokuussa järjestettävissä eurovaaleissa. Hänellä on myös 11 vuoden kokemus eduskunnasta, jota aikaisemmin hän on toiminut myös pääministerin avustajana.
– Liekö poikkeuksellisen kuumalla kesällä ja sateisella joulukuisella päivällä ollut osuutta asiaan, mutta ihmiset halusivat puhua ilmastonmuutoksesta. Tämä tietysti ilahduttaa minua, kun työskentelen ilmasto- ja energia-asioiden parissa, Kumpula-Natri kertoo.
Viikolla hän osallistuikin Strasbourgin täysistuntoon ja europarlamentin edustajana Katowicen ilmastokokoukseen.
– Keskustelu siirtyi nopeasti myös käytännön tasolle ja esimerkiksi sähköautoilun yleistymiseen. Minkälaista infrastruktuuria tarvitaan, että esimerkiksi Kirkkonummella saataisiin uudistettua autokantaa voimakkaasti? Keskusteluissa vallitsi positiivinen, kiinnostunut ote tartuta toimeen, hän kuvailee vallinnutta ilmapiiriä.
Kumpula-Natri huomauttaa, miten Suomi ei kuitenkaan voi yksin paikallisesti muuttaa Euroopan ja maailman sähköautomarkkinoita. Euroopan unioni sen sijaan voi. Autojen tulee yleistyä, jotta hinnat tulevat alas.
– Esimerkiksi EU:n energiatehokkuusdirektiivissä varauduttiin jo tulevaan. Sen myötä sähköautojen latausinfrastruktuuria rakennetaan sitä mukaa, kun taloihin tehdään remontteja. Jotta ihmiset voivat tehdä ilmastoystävällisen valinnan, pitää heille tarjota realistinen vaihtoehto tuotetta valittaessa. Autojen osalta tämä tarkoittaa toimivaa latausinfrastruktuuria ja kohtuuhintaisia sähköautoja.
Puhetta riitti myös Brexitistä ja Suomen puheenjohtajakaudesta, joka alkaa ensi kesänä.
Kylmästä säästä huolimatta teltalla päivystivät Miapetra Kumpula-Natri, Markus Myllyniemi ja Johanna Värmälä. Mukana olivat myös Markuksen tukijoukkoihin kuuluneet Pekka Oksanen ja Jukka Tammi.
Satu Holmlund
KIRKKONUMMI
KIRKKONUMMI
KIRKKONUMMI
KIRKKONUMMI
Puh: 09 221 9200
toimitus@kirkkonummensanomat.fi
Munkinkuja 4, 02400 Kirkkonummi
KIRKKONUMMI
KIRKKONUMMI
Kirkkonummen Prisman piha kertyi ihmisiä sateesta huolimatta, kun europarlamentikko Miapetra Kumpula-Natri ja eduskuntavaaliehdokas Markus Myllyniemi vaihtoivat ajatuksia paikkakuntalaisten kanssa viikko sitten lauantaina. Myllyniemi avasi lauantaina myös kevään vaalikampanjansa.
Uudenmaan nuorimpiin eduskuntavaaliehdokkaisiin ja kunnanvaltuutettuihin lukeutuva Myllyniemi korosti tapahtumassa Kirkkonummen merkitystä yhtenä maakunnan eniten kasvupotentiaalia omaavista kunnista, joka kumpuaa hänen mukaansa erityisesti sen luontoarvoista ja loistavista liikenneyhteyksistä.
– Sekä pohjoisella että eteläisellä Kirkkonummella on erinomaiset kehittymismahdollisuudet, kun juna- ja bussiliikennettä kehitetään tulevaisuudessa entisestään, Myllyniemi muistuttaa.
Hän näkee erityisesti rantaradan ja 280-bussilinjan liikenteen kehittämisen oleellisina Kirkkonummen kunnan elinvoiman kannalta ja asetti niiden parantamisen keskeiseen rooliin omalla tavoitelistallaan.
Nuorena kansanedustajaehdokkaana Myllyniemi halusi myös painottaa sukupolvesta riippumatonta hyvinvointia.
– Nuorison syrjäytyminen on yhteiskunnassamme valtava ongelma, joka kustantaa valtiolle vuositasolla lähes 1,4 miljardia euroa. Samalla monilla eläkeläisillä ei ole riittävästi rahaa edes heille elintärkeisiin lääkkeisiin. Tämä ei ole hyväksyttävää hyvinvointivaltiossa, hän korostaa.
Europarlamentaarikko eli meppi Miapetra Kumpula-Natri puolestaan hakee jatkokautta toukokuussa järjestettävissä eurovaaleissa. Hänellä on myös 11 vuoden kokemus eduskunnasta, jota aikaisemmin hän on toiminut myös pääministerin avustajana.
– Liekö poikkeuksellisen kuumalla kesällä ja sateisella joulukuisella päivällä ollut osuutta asiaan, mutta ihmiset halusivat puhua ilmastonmuutoksesta. Tämä tietysti ilahduttaa minua, kun työskentelen ilmasto- ja energia-asioiden parissa, Kumpula-Natri kertoo.
Viikolla hän osallistuikin Strasbourgin täysistuntoon ja europarlamentin edustajana Katowicen ilmastokokoukseen.
– Keskustelu siirtyi nopeasti myös käytännön tasolle ja esimerkiksi sähköautoilun yleistymiseen. Minkälaista infrastruktuuria tarvitaan, että esimerkiksi Kirkkonummella saataisiin uudistettua autokantaa voimakkaasti? Keskusteluissa vallitsi positiivinen, kiinnostunut ote tartuta toimeen, hän kuvailee vallinnutta ilmapiiriä.
Kumpula-Natri huomauttaa, miten Suomi ei kuitenkaan voi yksin paikallisesti muuttaa Euroopan ja maailman sähköautomarkkinoita. Euroopan unioni sen sijaan voi. Autojen tulee yleistyä, jotta hinnat tulevat alas.
– Esimerkiksi EU:n energiatehokkuusdirektiivissä varauduttiin jo tulevaan. Sen myötä sähköautojen latausinfrastruktuuria rakennetaan sitä mukaa, kun taloihin tehdään remontteja. Jotta ihmiset voivat tehdä ilmastoystävällisen valinnan, pitää heille tarjota realistinen vaihtoehto tuotetta valittaessa. Autojen osalta tämä tarkoittaa toimivaa latausinfrastruktuuria ja kohtuuhintaisia sähköautoja.
Puhetta riitti myös Brexitistä ja Suomen puheenjohtajakaudesta, joka alkaa ensi kesänä.
Kylmästä säästä huolimatta teltalla päivystivät Miapetra Kumpula-Natri, Markus Myllyniemi ja Johanna Värmälä. Mukana olivat myös Markuksen tukijoukkoihin kuuluneet Pekka Oksanen ja Jukka Tammi.
Satu Holmlund
KIRKKONUMMI
KIRKKONUMMI
KIRKKONUMMI
KIRKKONUMMI
Puh: 09 221 9200
toimitus@kirkkonummensanomat.fi
Munkinkuja 4, 02400 Kirkkonummi