Korona on tuonut rajoituksia elämäämme ja vietämme entistä enemmän aikaa kotona. Tämä näkyy mm. lisääntyneenä ajankäyttönä medioiden parissa. Suomalaisten mediapäivän pituus ensimmäisellä vuosipuoliskolla 2020 oli noin 9,5 tuntia. Tämä on noin 1,5 tuntia enemmän kuin viime vuonna, kertoo Kantar Finland.
Suurimmat kasvajat ajankäytöllisesti olivat lineaarinen televisio (+35 minuuttia päivässä), sanoma-, iltapäivä- ja ilmaisjakelulehtien verkkopalvelut (+12 minuuttia päivässä) ja sosiaalinen media (+8 minuuttia päivässä). Ajankäyttö kaikissa mediaryhmissä kasvoi tai pysyi samalla tasolla edellisvuoteen verrattuna lukuun ottamatta elokuvia elokuvateattereissa, joissa ymmärrettävästi tapahtui pudotusta.
Kasvaneisiin medioiden ajankäyttölukuihin on varmaankin vaikuttanut eniten luotettavan tiedon tarve koronasta sekä tarve medioiden tarjoamille viihteellisille sisällöille.
Jos tarkastellaan asiaa muutosprosenttien valossa vuoden 2019 ja ensimmäisen vuosipuoliskon 2020 kesken, niin suurin kasvuprosentti oli sanoma-, iltapäivä- ja ilmaisjakelulehtien verkkopalveluissa +41 %. Muita suuria kasvuprosentteja löytyy mobiilipelaamisesta +35 %, kotimaisista netti-tv-kanavista +33 % ja aikakauslehtien verkkopalveluista +33 %.
Jussi Salo
KIRKKONUMMI
KIRKKONUMMI
SIUNTIO
Puh: 09 221 9200
toimitus@kirkkonummensanomat.fi
Munkinkuja 4, 02400 Kirkkonummi
Korona on tuonut rajoituksia elämäämme ja vietämme entistä enemmän aikaa kotona. Tämä näkyy mm. lisääntyneenä ajankäyttönä medioiden parissa. Suomalaisten mediapäivän pituus ensimmäisellä vuosipuoliskolla 2020 oli noin 9,5 tuntia. Tämä on noin 1,5 tuntia enemmän kuin viime vuonna, kertoo Kantar Finland.
Suurimmat kasvajat ajankäytöllisesti olivat lineaarinen televisio (+35 minuuttia päivässä), sanoma-, iltapäivä- ja ilmaisjakelulehtien verkkopalvelut (+12 minuuttia päivässä) ja sosiaalinen media (+8 minuuttia päivässä). Ajankäyttö kaikissa mediaryhmissä kasvoi tai pysyi samalla tasolla edellisvuoteen verrattuna lukuun ottamatta elokuvia elokuvateattereissa, joissa ymmärrettävästi tapahtui pudotusta.
Kasvaneisiin medioiden ajankäyttölukuihin on varmaankin vaikuttanut eniten luotettavan tiedon tarve koronasta sekä tarve medioiden tarjoamille viihteellisille sisällöille.
Jos tarkastellaan asiaa muutosprosenttien valossa vuoden 2019 ja ensimmäisen vuosipuoliskon 2020 kesken, niin suurin kasvuprosentti oli sanoma-, iltapäivä- ja ilmaisjakelulehtien verkkopalveluissa +41 %. Muita suuria kasvuprosentteja löytyy mobiilipelaamisesta +35 %, kotimaisista netti-tv-kanavista +33 % ja aikakauslehtien verkkopalveluista +33 %.
Jussi Salo
KIRKKONUMMI
KIRKKONUMMI
SIUNTIO
Puh: 09 221 9200
toimitus@kirkkonummensanomat.fi
Munkinkuja 4, 02400 Kirkkonummi